رسانه تخصصی روابط بین الملل

یک کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیپلماسی پلاس تشریح کرد:

راهبرد بازدارندگی جبهه مقاومت در پرتو سخنان سید حسن نصرالله

Diplomacyplus.ir/?p=9959
احسان تقدسی کارشناس امنیت غرب آسیا درباره ی نقش و اهمیت سخنرانی سید حسن نصرالله در منطقه در گفت و گو با دیپلماسی پلاس گفت: به نظر من سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله تغییر دهنده ی فضای جنگ غزه بود.

احسان تقدسی کارشناس امنیت غرب آسیا درباره ی نقش و اهمیت سخنرانی سید حسن نصرالله در منطقه در گفت و گو با دیپلماسی پلاس گفت: به نظر من سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله تغییر دهنده ی فضای جنگ غزه بود چرا که همه ی منطقه منتظر سخنرانی  او بودند. نکته دیگر این که تاکید ایشان بر فلسطینی بودن عملیات طوفان الاقصی بود که بعد از سخنان مقام معظم رهبری درباره‌ی ذات فلسطینی بودن  عملیات سومین بحثی بود که فضای منطقه را تغییر خواهد داد.

وی ادامه داد:  به نظر من بحث امکان هدف قرار دادن ناو های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و ناو های اروپایی که به کمک این رژیم آمده اند بود که هر کدام جای بحث و بررسی بسیاری دارد.

این تحلیلگر مسائل بین الملل درباره فضای کلی سخنرانی رهبر حزب الله لبنان اظهار داشت: در بحث بازدارندگی و تهاجمی بودن سخنرانی به نظرم بیشتر فضای بازدارندگی بود و به خصوص این که سیدحسن نصرالله تاکید کرد که هر گونه ماجراجویی علیه لبنان یا دیگر محورهای مقاومت با پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی و آمریکا مواجهه خواهد شد .

وی با بیان اینکه فشار به آمریکا برای متوقف کردن جنگ غزه نکته دیگری بود که سید حسن نصرالله به درستی به آن اشاره کرد و خواستار فشار آمریکا به رژیم صهیونیستی شد تصریح کرد: موضوع دیگر بحث امید بخش بودن سخنرانی بود که درباره آینده فلسطین مطرح شد و این که فلسطین دوباره روی پای خودش بتواند بایستد.

تقدسی در پایان بیان داشت: سومین نکته بحث هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ قاطع حزب الله بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله بود. همان طوری که گفتم  تمام منطقه منتظر شنیدن حرف های سید حسن نصرالله بودند که رهبر مقاومت لبنان راه انتقام را باز گذاشت که این موضوع سبب تداوم هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ قاطع حزب‌ الله لبنان گردید.

 

 

 

مصاحبه: محمدحسین واحدی

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط