رسانه تخصصی روابط بین الملل

کره شمالی در حال تبدیل شدن به دارایی چین است

Diplomacyplus.ir/?p=1212
نشریه«فارن افرز» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به آزمایش‌های موشکی کره شمالی تاکید کرد که کره شمالی در حال تبدیل شدن به دارایی چین است.

به گزارش مرکز مطالعات راهبردی سورین،‌ نشریه فارن افرز در یادداشت تازه خود به‌قلم «سانگمین چو» نوشت: ‌در 30 ژانویه، کره شمالی یک موشک بالستیک میان­برد را از استان شمالی جاگانگ شلیک کرد که هفتمین آزمایش موشکی این کشور در سال جاری بود. روسیه در حال جمع­آوری نیرو در مرز اوکراین است و موارد ابتلا به کووید-19 به لطف سویه اومیکرون در سراسر جهان افزایش یافته است.

واشنگتن زیردریایی­های هسته­ای خود را به­عنوان بخشی از یک توافق امنیتی سه­جانبه جدید همراه با بریتانیا به استرالیا فروخت. «الی راتنر» -دستیار وزیر دفاع آمریکا- اعلام کرد که بازدارندگی چین از حمله به تایوان یک اولویت است.

در این زمینه، آزمایش‌های کره شمالی معنای جدیدی پیدا می‌کند و برای جاه‌طلبی‌های آمریکا خطرناک است. افزایش تهدید حملات موشکی کره شمالی، ژاپن و کره جنوبی را تشویق می­کند تا از ناخشنود کردن کردن پکن اجتناب کنند، که امیدوارند کمکی در راستای کنترل پیونگ یانگ باشد.

موشک­های اخیر کره شمالی ممکن است قادر به رسیدن به قاره آمریکا نباشند، اما چیزی از خطرناک بودن آن­ها نمی­کاهد. در آزمایش سوم، ارتش کره شمالی با موفقیت موشکی را از قطار در حال حرکت پرتاب کرد که نشان می‌دهد پیونگ یانگ می‌تواند از یک سیستم متحرک موشک شلیک کند و در نتیجه ردیابی و هدف‌گیری را دشوارتر می‌کند.

در پاسخ به تهدیدات موشکی ژانویه، دولت بایدن اولین تحریم­های مربوط به تسلیحات خود بر کره شمالی را اعمال کرد، اما دامنه آن­ها نسبتاً محدود بود. کره جنوبی نگران این است که اولویت دادن به چین توسط دولت بایدن به قیمت خلع سلاح هسته­ای کره شمالی تمام شود.

تحلیلگران چینی، کره جنوبی را به­عنوان یک حلقه ضعیف در اتحادهای آسیای شرقی آمریکا می‌بینند و پکن در تلاش است تا واشنگتن و سئول را از طریق تعارف و تهدید تقسیم کند.

پیونگ یانگ به طور علنی از سیاست­های آمریکا در قبال تایوان انتقاد و تهدید کرده است که حمایت آمریکا عواقب غم‌انگیزی در پی خواهد شد.

جنگ بزرگ در کره برای رقابت آمریکا با پکن ویرانگر خواهد بود.

چین دارای پیشرفته­ترین برنامه موشک­های بالستیک و کروز در جهان است. حملات تهاجمی کره شمالی سیستم هشدار زودهنگام آمریکا را به خطر انداخت، درنتیجه پکن نیروهای واشنگتن را به راحتی غافلگیر می­کند و شکست می­دهد.

واشنگتن باید برای مقابله با تهدیدات موشکی جدید کره شمالی از تلاش‌های کره جنوبی برای پیشبرد قابلیت‌های تهاجمی خود، مانند توسعه زیردریایی‌های هسته‌ای حمایت ‌کند.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط