رسانه تخصصی روابط بین الملل

پروژه دریای سرخ بن سلمان

Diplomacyplus.ir/?p=6955
«محمد بن سلمان» شاهزاده جوان سعودی با پشت و پا زدن به فرهنگ و رسوم دیرینه مردم عربستان و زیرپا گذاشتن ارزشهای اسلامی، ترویج غربگرایی را سرلوحه کار خود قرار داده و برای رسیدن به بلندپروازی خود در قالب طرح “عربستان ۲۰۳۰”، حضور گردشکران خارجی با پوشش منافی عفت و روابط نامشروع آنها را مجاز دانسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «Hotelier»، مدیر ارشد بخش بازاریابی گردشگری در شرکت بین المللی توسعه دریای سرخ (RSG) در مراسمی که در امارات برگزار شد، اعلام کرد که عربستان سعودی هیچ محدودیتی را برای زنان در تمام این کشور اعمال نخواهد کرد.

«لوریدانا پیتیناتی» افزود: در صورتی که متاهل نباشید، مشکلی برای اقامت در هتل‌های عربستان وجود نخواهد داشت و از زن و مردی که اتاقی را در هتل رزرو می‌کنند، سوال نمی شود که ازدواج کرده‌اند یا خیر، همچنین زنان می‌توانند در سواحل گردشگری این کشور هر طور که مایل هستند، لباس بپوشند.

وی گفت: هدف ما توسعه سفرهای خاطره انگیز و کسب تجربه است و بخش سفرهای تجملی در شورای همکاری خلیج فارس با سرعتی چشمگیر در حال رشد است و روزهای خوبی را نوید می‌دهد.

شرکت بین المللی توسعه دریای سرخ (RSG) از شرکت های بزرگ توسعه ساخت و ساز زیربنایی گردشگری و هتل داری است که در حال ایجاد زیرساخت های گردشگری پایدار در عربستان است و هنگامی که در سال ۲۰۳۰ این پروژه ها تکمیل شود، ساحل عربستان در دریای سرخ دارای ۵۰ تفرجگاه خواهد بود که تا ۸۰۰۰ اتاق هتل و بیش از ۱۰۰۰ ملک مسکونی در ۲۲ جزیره و ۶ تاسیسات داخلی خواهد داشت.

این مقصد گردشگری همچنین شامل یک فرودگاه بین‌المللی، اسکله‌های تفریحی لوکس، زمین‌های گلف و امکانات تفریحی خواهد بود. در دسامبر ۲۰۲۱، سازمان دریای سرخ عربستان (SRSA) تشکیل شد تا کار سازماندهی مسائل مربوط به مقصد گردشگری دریای را انجام دهد.

پیتیناتی ادامه داد: هدف ما شرکت دادن بازار کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ارایه تصویری اصیل و مبتکرانه است تا انعکاسی عالی از دریای سرخ باشد. ورود به بازار ابوظبی و دبی شروع مناسبی برای سفری پر جنب و جوش در امارات عربی متحده است.

در این مراسم برنامه‌های شرکت بین‌المللی توسعه دریای سرخ در سال ۲۰۲۳ بررسی و قرار شد که در ماه مه آینده، این شرکت سه هتل اولِ خود را افتتاح کند.

اقدامات مغایر با فرهنگ عربستان توسط مقامات این کشور برای جذب گردشگران خارجی در حالی است که بسیاری از این طرح‌ها با مخالفت فعالان رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی عربستان رو به رو است، این افراد هدف از اجرای این طرح‌ها را کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی و ملی شبه جزیره عربستان می‌دانند.

پیشتر نیز طرح «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای تغییراتی در کوه احد، خشم شهروندان عربستانی از جمله فعالان فضای مجازی را برانگیخت.

«ترکی الشهلوب» فعال رسانه‌ای عربستانی در حساب توئیتری‌ خود از طرح بن سلمان برای احداث یک مرکز درمانی در کوه تاریخی احد خبر داد.

وی نوشت: ای ملت حرمین الشریفین، ای مسلمانان، آیا راضی می‌شوید که بن سلمان به کوه جبل دست درازی کند، او به دنبال آن است که این کوه را به یک مرکز پزشکی تبدیل کند.

الشهلوب افزود: هدف از طرح ساخت مرکز پزشکی در کوه احد، یک مجتمع پزشکی نیست که در خدمت مردم باشد، زیرا جاهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توان برای ساخت این مجتمع پزشکی از آن استفاده کرد، اما هدف وی، زدودن هویت اسلامی از عربستان است.

امیدواری به تغییرات مثبت در عربستان تقریبا غیرممکن است زیرا رژیم حاکم بر آن، اصلاحات را چیزی جز رواج مظاهر تجدد و سرگرمی های غربی و نهادینه کردن تبعیض دینی نمی بیند و فراهم کردن ملزومات سیاسی برای ایجاد کشوری دموکراتیک که حقوق مردم در آن رعایت شود، اساسا جایی در خاندان سعودی ندارد.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط