رسانه تخصصی روابط بین الملل

واکنش آمریکا به پاسخ موشکی ایران در اربیل عراق

Diplomacyplus.ir/?p=1694
مشاور امنیت ملی آمریکا به پاسخ موشکی ایران در اربیل عراق واکنش نشان داد.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن اشاره به هدف قرار گرفتن مقر موساد در اربیل عراق توسط موشک‌های نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن این حمله به خبرنگار شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا گفت: «هیچ‌یک از تأسیسات آمریکا در حمله سپاه پاسداران به اربیل مورد اصابت موشک قرار نگرفته است و به هیچ فرد آمریکایی آسیبی نرسیده است.»

سالیوان گفت: ما ایران را برای انجام این حمله محکوم می‌کنیم.

وی همچنین افزود که آمریکا هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره این حمله است تا مشخص کند که این هدف دقیقاً چه‌چیز بوده است.

در پی شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی و هدف قرار گرفتن «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها»، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای حمله موشکی به پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل عراق را تأیید کرد.

یک منبع ارشد امنیتی به خبرنگار الوقت در تهران اعلام کرد که حمله موشکی اخیر به مقر صهیونست ها در اربیل عراق ارتباطی با تجاوزات رژیم صهیونیستی در سوریه ندارد.

از سوی دیگر، یک منبع ارشد امنیتی نزدیک به نیروهای مسلح به خبرنگار الوقت در تهران گفت که حمله موشکی اخیر ایران به پایگاه جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق در پاسخ به خرابکاری ها و تحرکات مخربی است که طی یک سال گذشته رژیم صهیونیستی در برخی تاسیسات هسته‌ای ایران از جمله کرج انجام داده‌اند.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که شلیک موشک های ایرانی به مقر جاسوسی تل آویو در عراق هیچ ارتباطی با تجاوز و حمله هفته گذشته صهیونیست ها به مواضع ایران در سوریه ندارد و موضوع تجاوزات تل آویو در سوریه در جای دیگری پاسخ داده خواهد شد و تل آویو منتظر پاسخ های ایران باشد.

اظهارات این منبع امنیتی پس از آن صورت می گیرد که در بامداد شب گذشته مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق با 12 موشک بالستیک هدف قرار گرفت و که در نتیجه این حمله موشکی گسترده تاسیسات مربوط به صهیونیست ها در اربیل به طور کامل با خاک یکسان شد.

هفته گذشته در ۱۷ اسفندماه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت دو تن از پاسداران رشید مدافع حرم در حمله جنایتکارانه موشکی رژیم صهیونیستی در حومه شهر دمشق خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۷ اسفندماه و بعد از حمله به سوریه و شهادت دو افسر ارشد ایرانی بر اثر این حمله از ترس پاسخ احتمالی ایران به این جنایت در مرزهای شمالی آماده باش اعلام کرده بود.

از سوی دیگر، بعد از آنکه شب گذشته برخی از مناطق اربیل مورد حملات پهبادی قرار گرفت، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای مسئولیت این رویداد را بر عهده گرفت. روابط عمومی سپاه پاسداران در این بیانیه اعلام کرد: «در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس؛ شب گذشته “مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها” مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” قرار گرفت. بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط