رسانه تخصصی روابط بین الملل

مردم بحرین علیه عربستان به خیابان‌ها آمدند

Diplomacyplus.ir/?p=1683
مردم بحرین همزمان با ۱۳ مارس سالروز ورود نیروهای عربستان به کشورشان با هدف سرکوب قیام بحرینی ها علیه رژیم آل خلیفه ، به خیابان ها آمدند و علیه نظام آل خلیفه و آل سعود شعار سردادند.

 پایگاه خبری «بحرینی لیکس» امروز (یکشنبه) نوشت که بحرین طی دو روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به رژیم آل خلیفه و متحد سعودی آن بود که در سال ۲۰۱۱ برای سرکوب انقلاب مردمی ۱۴ فوریه وارد منامه شد.

بر اساس این گزارش، چندین تظاهرات در شهرهای بحرین در محکومیت دخالت نظامی عربستان در بحرین و اتحاد ریاض با رژیم خلیفه علیه اراده مردم بحرین که خواستار اصلاحات سیاسی و آزادی هستند،   برگزار شده است.

از جمله مناطقی که این تظاهرات در آن برگزار شد، روستای «کرب آباد» بود که در خیابان‌های آن راهپیمایی به راه افتاد و مردم با در دست داشتن بنرها و سردادن شعارهایی خواستار خروج نیروهای سعودی و اماراتی که از ۱۱ سال پیش برای کمک به رژیم آل خلیفه، بحرین را اشغال کرده اند، شدند.

تظاهرکنندگان کمک نیروهای سعودی به رژیم آل خلیفه برای سرکوب انقلاب مردمی ۱۴ فوریه بحرین که در سال ۲۰۱۱ برای پایان دادن به سلطه بیش از ۲ قرن خاندان «آل خلیفه» بر این کشور به وقوع پیوست را محکوم کردند.

نیروهای سعودی در ۱۵ مارس ۲۰۱۱ تحت عنوان نیروهای سپر جزیره، بحرین را اشغال کردند تا نظام آل خلیفه که در پی انقلاب عظیم مردمی که در فوریه همان سال به وقوع پیوست در آستانه سقوط قرار داشت را نجات دهند.

ورود این نیروهای خارجی به بحرین موجی از سرکوب وحشیانه را به دنبال داشت که منجر به شهادت چند بحرینی و تخریب میدان «لولوء» (مروارید) و همچنین تخریب بیش از ۳۰ مسجد شد.

بر اساس گزارش بحرینی لیکس این نیروها همچنان در بحرین حضور دارند و از خروج از کشور خودداری می‌کنند.

در این پیوند «سعید الشهابی» مخالف برجسته نظام آل خلیفه تاکید کرد که انقلاب بحرین به رغم اشغال این کشور توسط نیروهای عربستان و امارات به دلیل شکست تجاوزگران در دستیابی به اهداف خود در سرکوب این انقلاب، همچنان ادامه دارد.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: مردم بحرین می‌توانند با افتخار اعلام کنند که حمله سعودی – اماراتی به انقلاب را خنثی کرده اند و ۱۱ سال متوالی است که ادامه دارد و و آل خلیفه به دلیل کمک به بیگانگان، در برابر مردم بحرین (شیعه و سنی) ذلیل، منزوی و طرد شدند.

با نزدیک شدن به یازدهمین سالگرد تهاجم سعودی – اماراتی به بحرین و سرکوب خونین انقلاب مردم آن، «الشهابی»  به فجایع ناشی از آن تجاوزات از جمله شهادت شهروندان از جمله شهید «احمد فرحان» و تخریب مساجد و تخریب میدان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مردم بحرین این جنایات را فراموش نخواهند کرد.

نیروهای مخالف نظام بحرین شعار روز ملی مقاومت در برابر اشغالگران عربستان و امارات را «جز حاکمیت ملی» نامگذاری کرده اند.

«جریان الوفا الاسلانی»، «جمعیت العمل اسلامی (امل)»، «جریان العمل الاسلامی» و «جنبش خلاص» از احزاب مخالف نظام بحرین از مردم این کشور خواسته‌اند تا در رویدادهایی که به مناسبت سالگرد تهاجم نیروهای سپر جزیره به بحرین از ۱۲ تا ۱۵ مارس در مراکز متعددی در روستاها و شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

از سوی احزاب و جریان‌های سیاسی مخالف نظام آل خلیفه، ۱۳ مارس به عنوان روز ملی مقاومت در برابر اشغالگری عربستان در بحرین نامگذاری شده است.  در این روز نیروهای نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای خلیج فارس با حمایت دولت آمریکا وارد بحرین شدند تا با مردم بی‌دفاعی که برای مطالبه حقوق مشروع خود در انقلابی که امتداد بیداری اسلامی و الگویی از انقلاب‌های بهار عربی در منطقه بود به خیابان‌ها آمده بودند، مقابله کنند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط