رسانه تخصصی روابط بین الملل

قزاقستان به دنبال سهم بیشتر در ترانزیت کالای کریدور شمال – جنوب

Diplomacyplus.ir/?p=6191
یک مقام عالی رتبه جمهوری قزاقستان گفت که این کشور بسیار علاقه‌مند است تا در ترانزیت کالا بین روسیه و ایران از طریق کریدور بین المللی شمال – جنوب سهم بیشتری داشته باشد.

به گزارش رویترز، «سریک ژومان گارین» معاون نخست وزیر قزاقستان این مطلب را در دیدار با جمعی از مقامات و یک هیات تجاری روسیه در آلماتی عنوان کرد.

ژومان گارین گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۸۰ هزار تن کالا از طریق مسیر شرقی کریدور بین المللی شمال – جنوب بین روسیه و ایران در خاک قزاقستان جابجا شده است.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت برابر شده است.

معاون نخست وزیر قزاقستان گفت: با کاستن از کاغذ بازی‌های اداری و بهبود زیرساخت‌ها می‌توان ضمن تسهیل تراتزیت کالا از این کریدور، حجم آن را نیز افزایش داد.

وی افزود: ترانزیت کالا بین ایران و روسیه می‌تواند از طریق دریای خزر یا خط ریل آهن از طریق قزاقستان و ترکمنستان صورت بگیرد.

روسای جمهور قزاقستان و روسیه از طریق ارتباط تصویری با این جلسه در ارتباط بودند.

رئیس جمهور قزاقستان برای دیداری رسمی به مسکو سفر کرده است.

کریدور شمال- جنوب، شبکه حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ای به طول ۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که راه‌اندازی کامل آن در رویدادهای جهانی روز ظرفیتی مهم است که می‌تواند با تغییر زنجیره‌های لجستیک علاوه بر کاهش هزینه و زمان تحویل کالا، جذب جریان حمل کالا و سود از کشورهای همسایه را برای ایران فراهم کند.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط