رسانه تخصصی روابط بین الملل

عربستان: در پی تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شریک تجاری عراق هستیم

Diplomacyplus.ir/?p=1028
رئیس سازمان تجارت خارجی عربستان از روند رو به رشد مبادلات تجاری این کشور با عراق خبر داد و تأکید کرد که عربستان در پی تبدیل شدن به بزرگ ترین شریک تجاری در عراق است.

«عبدالرحمن بن احمد الحربی»، رئیس سازمان تجارت خارجی عربستان و دبیر شورای روابط عراق و عربستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تأکید کرد که هدف اصلی این شورا کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان و توسعه در عراق است.

او گفت که جلسات و تماس‌ها درون این شورا برای پیگیری همه توافقات انجام‌شده میان عراق و عربستان ادامه دارد و افزود که یکی از پروژه مهم و محوری در این عرصه پروژه گذرگاه مرزی عرعر و جاده آن است که اولین مسیر زمینی میان دو کشور است.

الحربی افزود که درآمدهای گذرگاه مرزی عرعر رشد 75 درصدی داشته و عربستان در صدد راه‌اندازی یک منطقه کامل برای تبادل تجاری میان دو کشور در این گذرگاه مرزی است که موجب افزایش عملکرد این گذرگاه می‌شود و تأکید کرد که عراق نیز در افزایش عملکرد این گذرگاه جدیت نشان می‌دهد و شخص نخست‌وزیر و دبیر هیئت دولت همه مسائل را فورا پیگیری می‌کنند.

به گفته این مقام عربستانی، مذاکرات جدی برای تعیین زمین‌های کشاورزی‌ در منطقه سماوه و دیگر نقاط عراق که قرار است عربستان برای کشاورزی در آنها سرمایه‌گذاری کند جریان دارد.

وی افزود که موضوع اتصال شبکه برق عراق و عربستان به مراحل نهایی رسیده و تا روزهای آینده رسما اعلام خواهد شد.

او گفت که عربستان در مقام رئیس گروه عربی سازمان تجارت جهانی، از تلاش‌های عراق برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند و آماده ارائه کمک‌های فنی به عراق در این زمینه است.

الحربی افزود که روند مبادلات تجاری عراق و عربستان در 5 سال اخیر روند رو به رشد داشته و حدود 5 میلیارد دلار است هرچند 3 سال گذشته، موضوع کرونا بسیاری از مسائل را به هم زد.

او گفت که عربستان می‌کوشد که به بزرگ‌ترین شریک تجاری عراق در منطقه تبدیل شود و این را با همکاری عراق انجام می‌دهد به‌خصوص که از کالاهای عربستانی در عراق استقبال می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط