رسانه تخصصی روابط بین الملل

بسته شدن آژانس یهود در روسیه بر روابط ما تأثیر خواهد گذاشت

Diplomacyplus.ir/?p=3845
روزنامه «هاآرتص» در یادداشت خود به‌نقل از نخست‌وزیر اسرائیل در موردفعالیت‌های آژانس یهود در روسیه، نوشت: بسته شدن دفاتر آژانس یهود در روسیه بر روابط ما تاثیر خواهد گذاشت.

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه هاآرتص در یادداشت خود نوشت: «یائیر لاپید» روز  یکشنبه یک گفتگوی ویژه در مورد فعالیت‌های آژانس یهود در روسیه برگزار کرد و گفت که بسته شدن دفاتر آژانس یک رویداد جدی خواهد بود که بر روابط بین کشورها تأثیر خواهد گذاشت. لاپید به هیأت اسرائیلی که قرار است این هفته عازم مسکو شود، دستور داد تا تمام تلاش خود را برای به حداکثر رساندن گفتگو در مورد این موضوع، هم از نظر حقوقی و هم از نظر سیاسی، به کار گیرند.

روز پنجشنبه، وزارت دادگستری روسیه با درخواست انحلال آژانس یهود، که به عنوان یک سازمان مستقل روسی در این کشور فعالیت می‌کند، به دادگاهی در مسکو شکایت کرد.

خبرگزاری دولتی روسیه گزارش داد که جلسه استماع اولیه در مورد این دادخواست برای پنجشنبه آینده برنامه‌ریزی شده بود.

براساس این گزارش، دلیل این دادخواست نقض قوانین روسیه توسط این آژانس است.

در بحثی که امروز توسط لاپید برگزار شد، از جمله، «آویگدور لیبرمن» -وزیر دارایی- «پنینا تمونو شیتا» -وزیر مهاجرت و ادغام- و «زئیو الکین» -وزیر مسکن- و همچنین مقامات ارشد وزارت خارجه و نمایندگان آژانس یهود شرکت کردند.

در بیانیه نخست‌وزیر در پایان این مناظره آمده است: «روابط با روسیه برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مهم است و جامعه یهودی در روسیه، بزرگ و مهم است و در هر گفتگوی سیاسی با دولت مسکو مطرح می شود.»

هیئتی که قرار است این هفته به روسیه سفر کند شامل نمایندگانی از دفاتر نخست‌وزیر، امور خارجه، دادگستری و پذیرش خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط