رسانه تخصصی روابط بین الملل

بایدن عربستان را شریکی استراتژیک می داند

Diplomacyplus.ir/?p=3101
سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که رئیس جمهوری امریکا، عربستان را شریک مهمی در مجموعه ای از استراتژی های منطقه ای و جهانی می داند.

 کاخ سفید تاکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا، عربستان را شریک مهمی در مجموعه ای از استراتژی های منطقه ای و جهانی از جمله پایان جنگ یمن، مهار ایران و مبارزه با تروریسم می داند.

کارین جان پیر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال شبکه سی ان ان، مبنی بر اینکه آیا بایدن هنوز معتقد است که عربستان باید کنار گذاشته شود، گفت: عربستان از 8 دهه گذشته شریک استراتژیک امریکا بوده و همه رؤسای جمهور از زمان روزولت با سران عربستان دیدار کرده اند.

وی افزود: خلبانان عربستانی در جنگ علیه داعش همراه با خلبانان ما به پرواز درآمدند و گشت های دریایی آنها با نیروهای ما در دریای سرخ و دیگر آب های منطقه همراهی کردند و نظامیان امریکایی در عربستان مستقر هستند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهوری با هر رهبری اگر در راستای خدمت به منافع ملت امریکا باشد، دیدار می کند و معتقد است که تعامل با سران عربستان در همین راستاست همانطور که رؤسای جمهور قبلی انجام داده اند.

نیویورک تایمز پیش از این به نقل از برخی مسئولان امریکایی نوشته بود که بایدن در سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و همچنین سران برخی کشورهای عربی نظیر مصر، اردن، عراق و امارات دیدار خواهد کرد.

بایدن احتمال دارد در سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کند؛ اهمیت دیدار بایدن و بن سلمان از آن جهت است که بایدن یکی از منتقدان سرسخت محمد بن سلمان بود و از زمانی که به قدرت رسیده با ولیعهد عربستان تلفنی صحبت نکرده است.

اگر چنین دیداری انجام شود، این اتفاق پیروزی مهمی برای محمد بن سلمان تلقی خواهد شد که در نتیجه جنگ اوکراین – تحولی خارج از کنترل عربستان – به دست آمده است.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط