رسانه تخصصی روابط بین الملل

افشای دروغ بزرگ غرب؛ خبری از حمله روسیه به اوکراین نشد

Diplomacyplus.ir/?p=1338
در حالیکه آمریکا و متحدان غربی‌اش در روزهای اخیر مدعی شده بودند که روسیه روز 16 فوریه(امروز)به اوکراین حمله می کند، نه تنها این هیاهو و جنگ روانی علیه مسکو رنگ واقعیت به خود نگرفت، بلکه روز گذشته روسیه بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرد.

در روزهای اخیر و در ادامه پیش گویی های چند ماه گذشته “منابع آگاه” غربی، 16 و 15 فوریه به عنوان تاریخ آغاز تهاجم روسیه به اوکراین تعیین شده بود تا جائیکه ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور نیز با اتکا به چنین پیش بینی هایی، این روز را “روز ملی وحدت” اعلام کرد.

عدم تحقق چنین پیش بینی ای موجب واکنش طعنه آمیز مقام های روس شده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیشب (26 بهمن) در کانال تلگرامی خود نوشت: برخی رسانه های غربی روز ۱۵ ماه فوریه را روز تهاجم روسیه به اوکراین خوانده بودند. این روز در تاریخ به عنوان روز شکست تبلیغات جنگ خوانده می شود.
وی همچنین در بیانیه ای با اشاره به اینکه تارنمای شبکه خبری آمریکایی بلومبرگ مدعی شده بود روز ۱۵ ماه فوریه روسیه به اوکراین حمله می کند، به این رسانه آمریکایی به صورت طنز و کنایه دو ساعت مهلت داد تا توبه کند.

میخائیل اولیانوف رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات هسته ای وین نیز ساعاتی پیش توییت کرد: به جامعه بین المللی هشدار داده بودند که ساعت یک 16 فوریه (یعنی هم اکنون به وقت محلی اوکراین) روسیه به همسایه اش حمله می کند. کدام تهاجم؟ کسی بابت ایجاد تنش و گمراه ساختن افکار عمومی عذرخواهی می کند؟ شرم آور است؛ واقعاً شرم آور است.

مسکو بارها اعلام کرده که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی ای است که مانع از گسترش سازمان ناتو به مرزهای غربی اش شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز در نشست مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در کاخ کرملین، گفت که روسیه خواهان جنگ نیست و به همین دلیل ایده تضمین های امنیتی را مطرح کرده است.
پوتین گفت که به تعویق افتادن عضویت اوکراین در ناتو، وضعیت را تغییر نمی دهد و ما خواهان حل این مساله در زمان حاضر هستیم.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد: با پایان رزمایش مشترک روسیه و بلاروس، واحدهای حوزه های نظامی شرق و غرب روسیه، شروع به بارگیری جنگ افزارها در کامیون های نظامی و قطارها کرده و بلاروس را ترک می کنند.
واحد نظامی بخش جنوبی روسیه نیز اعلام کرد که نظامیان این کشور پس از اتمام رزمایش شروع به خارج شدن از کریمه به سمت پایگاه های خود کردند. منابع غربی بارها از حضور بیش از 130 هزار سرباز روس در مرزهای اوکراین خبر داده بودند.

با این حال رسانه های آمریکایی از تک و تا نیفتاده و شبکه تلویزیونی سی بی اس مدعی شده که حمله روسیه به اوکراین تا یک شنبه آتی (1 اسفند) انجام خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط