رسانه تخصصی روابط بین الملل

ادعای رسانه های امریکایی درباره احتمال حمله نظامی ایران به عربستان

Diplomacyplus.ir/?p=5776
دو رسانه امریکایی به نقل از منابع ارشد این کشور مدعی شدند که ریاض و واشنگتن اطلاعاتی را مبادله کرده‌اند که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی ایران برای حمله به عربستان است.

بر اساس این گزارش که نشریه «وال استریت جورنال» و خبرگزاری «اسوشیتد پرس» به نقل از «منابع آگاه امریکایی» منتشر کرده‌اند در پی این هشدارها، عربستان و امریکا و چند کشور همسایه سطح آماده‌باش نیروهای خود را افزایش داده‌اند.

گزارش وال استریت جورنال افزوده که مقامات عربستانی تأکید کرده‌اند که ایران در حال آمادگی برای حمله به عربستان و اقلیم کردستان عراق «به منظور منصرف کردن افکار عمومی از حوادث داخلی جاری در کشور» است.

شورای امنیت کاخ سفید اعلام کرد که نسبت به هشدارها نگران و آماده پاسخ دادن به آن است.

یک سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید به «وال استریت جورنال» گفت: «ما درباره این تهدیدها نگرانیم و از راه‌های نظامی و اطلاعاتی با عربستان در ارتباط هستیم و در دفاع از منافع و شرکای خود در منطقه کوتاهی نمی‌کنیم».

پیش از این سردار حسین سلامی در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ  گفت: اکنون آمریکا، رژیم موقت صهیونیستی و رژیم آل سعود خسته از شکست‌های مکرر همچون شکست در جنگ یمن، شکست در تشکیل دولت در عراق و در لبنان و سوریه، وقتی این نفوذ معنوی را دیدند فهمیدند نمی‌توانند در برابر ملت ایران بایستند.

سلامی خطاب به رژیم‌های استکباری «به ویژه رژیم پوسیده سعودی» گفت: بار دیگر می‌گویم با همین جوانان به سراغتان خواهیم آمد و انتقام خواهیم گرفت.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط