رسانه تخصصی روابط بین الملل

اتریش مخالفتش با تحریم گازی روسیه را اعلام کرد

Diplomacyplus.ir/?p=2303
“مگنس برونر”در گفت و گو با شبکه سی ان ان عنوان کرد که کشورش با تحریم ها علیه روسیه به جز تحریم گاز موافق است

به گزارش العالم، “مگنس برونر”در گفت و گو با شبکه سی ان ان عنوان کرد که کشورش با تحریم ها علیه روسیه به جز تحریم گاز موافق است.

این مقام ارشد اتریشی افزود: زمانی که یک تحریم به شما بیش از کشوری که هدف قرار می‌گیرد، آسیب وارد می کند بنابراین این مسئله نباید اجرایی شود.

بروتر تاکید کرد که صنعت اتریش به شدت به گاز روسیه وابسته است و انتخاب دیگری ندارد.

بروتر تصریح کرد: این عاقلانه نیست که از تحریمی حمایت کنیم که بیشتر به اقتصاد اتریش آسیب می زند تا روسیه.

کشورهای اتحادیه اروپا به شدت به گاز روسیه وابسته هستند. اتریش و آلمان از جمله همین کشورها است که وابستگی زیادی به منابع گازی روسیه دارد. طبق آمارهای رسمی، در حال حاضر حدود ۵۵ درصد از گاز وارداتی به آلمان، از روسیه تامین می‌شود.

تحریم نفت و گاز روسیه پس از جنگ در اوکراین، گرچه هنوز از به گفته مقامات کشورهای اروپایی روی میز قرار دارد، اما وابستگی قاره سبز و هزینه سنگین راه‌های کشورهای جایگزین برای تامین انرژی، به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده و در اتحادیه اروپا با مخالفان جدی روبه رو است.

هزینه های گرمایش بسیار گران شده و پیش بینی‌ها با تداوم جنگ در اوکراین و تشدید تحریم‌ها بالاتر خواهد رفت، از این رو برخی کشورها معتقدند که با تحریم نفت و گاز روسیه برای گرم کردن خانه‌ها در زمستان آینده با مشکل جدی روبه رو می شوند و این امر می تواند فشار مردم و مخالفان دولت‌های اروپایی را افزایش داده و این پروژه را با شکست روبه رو  سازد.

از سوی دیگر مخالفان تحریم معتقدند که تامین انرژی مورد نیاز و قطع یا کاهش وابستگی به مسکو و یافتن راه ها و کشورهای جدید برای جایگزین کردن نفت و گاز روسیه، هزینه های زیادی به اروپا تحمیل خواهد کرد که با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا که بسیاری از کشورها دچار آسیب‌های جدی شده‌اند، برنامه ها و سیاست های دولت ها را برای خروج از بحران ها  و عادی شدن وضع اقتصادی زیر سوال خواهد برد و با موانع جدی روبه رو خواهد ساخت

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط