رسانه تخصصی روابط بین الملل

آیا اسرائیل می‌­تواند به نیازهای انرژی اروپا کمک کند؟

Diplomacyplus.ir/?p=1730
روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت تازه خود با اشاره به احتمال تحریم واردات نفت روسیه توسط آمریکا و بریتانیا، نوشت: روسیه دارای منابع به ارزش 1341 تریلیون فوت مکعب است،اسرائیل و شرکای آن نمی‌توانند اروپا را راضی کنند.
به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشت تازه خود به‌قلم «نیویل تلر» نوشت: تهاجم روسیه به اوکراین منجر به اتحاد بی­‌سابقه جهان غرب شده است.

غرب طی یک اقدام هماهنگ، شدیدترین تحریم‌ها را علیه روسیه و رهبران آن اعمال کرده است. این کشور در زمینه­‌های مختلف منزوی شده است.

در حال حاضر، اروپا به خرید نفت و گاز روسیه در مقادیر زیاد ادامه می­دهد و این کشور همچنان روزانه صدها میلیون دلار از کشورهای اروپایی دریافت می­کند.

این امر بیانگر این واقعیت است که حدود 40 درصد انرژی مورد نیاز اروپا از روسیه وارد می­شود.

آمریکا و بریتانیا اعلام کردند که واردات نفت روسیه را در تلاش برای افزایش فشار مالی بر کرملین ممنوع خواهند کرد.

در کوتاه‌مدت، افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی باعث می‌شود تجارت برای روسیه سودآورتر از قبل از بحران باشد. در عین حال، این وضعیت، ابزاری حیاتی جهت چانه­زنی سیاسی برای پوتین فراهم می­کند.

آلمان، که به شدت به منابع سوخت روسیه وابسته است، در حال انجام اقدامات فوری است. در 27 فوریه، «اولاف شولتز» برنامه‌های خود را برای ساخت دو پایانه گاز طبیعی مایع (ال­ان­جی) اعلام کرد.

ذخایر گاز طبیعی که اخیراً در سواحل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و فراتر از آن کشف شده، در مقایسه با ذخایر روسیه، از اهمیت کمی برخوردار است.

روسیه دارای منابع به ارزش 1341 تریلیون فوت مکعب است. اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و شرکای آن یونان، قبرس و ایتالیا، و حتی ترکیه، نمی­‌توانند اروپا را راضی کنند.

خط لوله ایست­مد برای انتقال گاز طبیعی از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به اروپا از طریق یونان و قبرس در سال 2016 اعلام شد و چندین توافقنامه بین سه کشور در این زمینه امضا گردیده است.

در یک مستند تلویزیونی، «آموس هوخشتاین» -مشاور ارشد انرژی وزارت امور خارجه- گفت: «چرا باید یک خط لوله سوخت فسیلی بین ایست­مد و اروپا بسازیم، در حالی که کل سیاست ما در حمایت از فناوری جدید خلاصه می­شود؟ این پروژه احتمالاً اتفاق نخواهد افتاد، زیرا بسیار پیچیده و گزاف است.»

آنکارا که هرگز از پروژه ایست­مد به دلیل مشارکت یونان حمایت نکرده، مشتاق عبور خط لوله از ترکیه است.

در سال 2019، صرف­‌نظر از خطوط لوله در نروژ، بریتانیا و اتحادیه اروپا تقریبا 20 درصد گاز خود را از طریق محموله­‌های گاز طبیعی مایع وارد کردند.

محموله‌­های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نیز می­تواند از طریق تانکرهای غول­‌پیکر به بازارهای اروپا و بریتانیا راه پیدا کند.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط