رسانه تخصصی روابط بین الملل

آزادی بیان به سبک غربی‌ها

Diplomacyplus.ir/?p=11038
سیاست غربی‌ها در مقوله آزادی بیان و حقوق بشر سیاست دوگانه و متناقض است، آزادی بیان در غرب یک دروغ بزرگ است جایی که به نفع خودشان باشد از آن استفاده می‌کنند.

نویسنده: محمدرضا اویسی

سیاست غربی‌ها در مقوله آزادی بیان و حقوق بشر سیاست دوگانه و متناقض است، آزادی بیان در غرب یک دروغ بزرگ است جایی که به نفع خودشان باشد از آن استفاده می‌کنند. اگر کسی هولوکاست را انکار کند یا آن را زیر سوال ببرد آن شخص یا گروه یا کشور را یهود ستیز می‌دانند. در کشور فرانسه زیر سوال بردن، انتقاد و انکار هولوکاست جرم است اما توهین به اسلام و کتاب آسمانی مسلمانان را آزادی بیان می‌دانند.

در قانون کشور سوئد آتش زدن پرچم همجنسگرایان جرم تلقی می‌شود چون توهین علیه گروهی از شهروندان است ولی آتش زدن کتاب مقدس مسلمان جرم محسوب نمی‌شود. اقدام توهین آمیز مجله فرانسوی ”شارلی ابدو” علیه پیامبر اسلام از نظر مقامات فرانسه خصوصاً امانوئل مکرون رئیس جمهور آن کشور اهمیتی ندارد اما طرفداری  دانشجویان و اساتید دانشگاه سوربن از مظلومین فلسطین و غزه یهود ستیزی قلمداد می‌شود .

در سال ۱۹۶۸ مارتین لوتر کینگ جونیور کشیش و رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا که علیه تبعیض و خشونت نسبت به سیاه پوستان مبارزه می‌کرد توسط یک نژادپرست به نام جیمز ارل ری ترور شد این اتفاق از نظر مسئولین آمریکایی اهمیتی ندارد مارتین لوتر کینگ فقط به دنبال حق سیاه پوستان بود که ترورش کردند نژادپرستان آمریکایی حتی تحمل شنیدن حرف حق یک رنگین پوست را نداشته و ندارند.

اما در شهریور سال ۱۴۰۱ زمانی که خانم مهسا امینی در تهران فوت می‌کند آمریکایی‌ها و غربی‌ها همگی و یک صدا که این خانم کشته شده اما نتوانستند ثابت کنند که خانم امینی توسط پلیس کشته شده پس مشخص شد که دروغی بیش نبوده و ایران را متهم به نقض حقوق بشر و آزادی بیان کردند اما سوال اینجاست که کشتن یک سیاه پوست به نام جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ توسط پلیس آمریکا نقض حقوق بشرو آزادی بیان نیست؟  یا کشتن تایسون یک سیاه پوست ۵۳ ساله در اوهایو و…این ها حقوق بشر و آزادی در آمریکا را زیر سوال نمی‌برد؟

دانشجویانی که در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دادند و به کشتار مردم مظلوم فلسطین اعتراض می‌کردند پلیس ایالات متحده آنها را سرکوب کرد جالب این است که این دانشجویان فقط به دنبال توقف جنگ از سوی رژیم صهیونیستی و عدم حمایت آمریکا از کشتار مردم غزه و فلسطین هستند هدفشان سرنگونی یا براندازی نظام آمریکا نبوده که دولت ایالات متحده این گونه با آنها به صورت خشن برخورد می‌کند این حرکت پلیس و دولت امریکا نشان دهنده عدم آزادی بیان در ایالات متحده و حتی همه کشورهای غربی است فقط و فقط ادعای حقوق بشر، دموکراسی ،آزادی بیان و..‌. را حرکت های  ضد دموکراسی، آزادی و… خود را به راحتی توجیه می‌کنند و کوچک‌ترین اعتراضی را سرکوب می‌کنند، چهره واقعی غرب این است نه آن چیزی که رسانه ها نشان می دهند

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط