رسانه تخصصی روابط بین الملل

پیامدهای حمله به ایران برای اسرائیل

Diplomacyplus.ir/?p=8803
نشریه «جروزالم پست» در یادداشت خود به بررسی پیامدهای حمله به ایران برای اسرائیل پرداخت.

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه جروزالم پست در یادداشت خود به‌قلم «امیر بابات» نوشت: هفته گذشته، فرماندهی جبهه داخلی به رهبری رفیع میلو، رزمایش «دست محکم» را با یک شبیه‌سازی درگیری چند جبهه‌ای با ایران انجام داد که طی آن نیروی هوایی، حملاتی را به صورت فرضی به اهدافی در ایران انجام دادند و ایران نیز پاسخ متقابلی به این حملات انجام داد.

بر اساس این سناریو و گزارش، در پاسخ به این حملات، موشک‌هایی از ایران و شبهه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران از عراق، سوریه، لبنان و نوار غزه به سمت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شلیک می‌شود که بیشتر اصابت‌ها در مناطق شمالی و حیفا خواهد بود؛

همه این حملات احتمالاً با ناآرامی‌های خشونت‌آمیز در داخل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) همراه خواهد بود.

فرماندهی جبهه داخلی سناریویی را تمرین کرد که در نتیجه برد موشک‌های مختلف با انواع کلاهک‌های موجود، حدود صد غیرنظامی در جبهه جنگی کشته و حدود هزار نفر زخمی می‌شوند.

در چنین سناریویی، خدمات اورژانس با بیش از هزار محل تخریب ‌شده، از جمله ۵۰۰ مورد در وضعیت وخیم، به‌اضافه حدود ۲۰۰۰ ساکن بدون پاسخ در مناطق مختلف، مواجه خواهند شد.

این سناریو همچنین شامل آسیب به زیرساخت‌های برق و آب، پایگاه‌های ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و مراکز جمعیتی نیز می‌شود.

یک مقام امنیتی گفت: «ما یک سناریوی افراطی را تمرین کردیم و با جدیت تمام برای آن آماده می‌شویم، توانایی ایجاد آتش در جبهه داخلی، از نقاط کانونی متعدد، در چنین مقیاس وسیعی، تعداد زیادی صحنه فاجعه‌آمیز و مقیاسی از تخریب را ایجاد می‌کند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از زمان تأسیس این کشور تجربه نکرده است، اما ما تمام جوانب را مدنظر قرار می‌دهیم».

در جلسه توجیهی پس از رزمایش، بار دیگر موضوع کمبود پناهگاه در شمال اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مطرح شد، همچنین تصمیم گرفته شد که ستاد فرماندهی جبهه داخلی تشکیل شود و تحت آن سربازانی که در جنگ خدمت نمی‌کنند، به ارائه حمایت‌های رفاهی، پزشکی و غذایی به مردم در مراکز اصلی تخلیه، از جمله آراوا، دره اردن، دریای مرده و ایلات مشغول کار شوند.

به‌عنوان بخشی از این گزارش، سناریوی تخلیه جمعی شهروندان از شمال به جنوب وجود دارد که مردم با وسایل نقلیه شخصی تخلیه می‌شوند و برای تأمین هزینه اقامت خود در مهمانخانه‌ها و هتل‌ها، کمک دولتی دریافت می‌کنند.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط