رسانه تخصصی روابط بین الملل

بلومبرگ؛

مورگان استنلی با تشدید نگرانی ها بار دیگر پیش بینی نفت را کاهش داد

Diplomacyplus.ir/?p=11326
مورگان استنلی پیش بینی خود از قیمت نفت برنت را برای دومین بار طی چند هفته کاهش داد، زیرا چالش های تقاضا در حالی که عرضه فراوان باقی مانده است، افزایش یافته است.

بر اساس یادداشت تحلیلگرانی از جمله مارتین رتس، میانگین جهانی معیار جهانی در سه ماهه چهارم 75 دلار در هر بشکه خواهد بود. این در مقایسه با پیش‌بینی قبلی 80 دلاری بین اکتبر و دسامبر است که ماه گذشته با کاهش چشم‌انداز قبلی برای 85 دلار منتشر شد. پیش بینی ها برای بیشتر سال آینده نیز اندکی کاهش یافت.

نفت برنت اخیراً به پایین‌ترین حد خود از اواخر سال 2021 رسیده است، زیرا نگرانی‌های پایدار در مورد تقاضای ضعیف‌تر چین با سیگنال‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است اقتصاد ایالات متحده کند شود، ترکیب شده است. در عین حال، تولید همچنان کافی است و اوپک پلاس را مجبور می‌کند تا برنامه کاهش محدودیت‌های تولید خود را به تعویق بیندازد.

راتس و همکارانش در گزارش مورخ 9 سپتامبر گفتند: “مسیر اخیر قیمت نفت شباهت هایی با دوره های دیگر با ضعف قابل توجه تقاضا دارد.” اسپردهای زمانی – مقایسه قیمت ها در امتداد منحنی آتی – نشان دهنده آمدن “موجودی رکود مانند است.” می‌سازد، اگرچه خیلی زود بود که این مورد را پایه بانک قرار دهیم.

بازنگری مورگان استنلی در مورد چشم انداز با نگرانی سایر بانک های پیشرو نیز تکرار شده است. گروه گلدمن ساکس در ماه گذشته دیدگاه خود را ارزیابی کرد، در حالی که اخیراً شرکت سیتی گروپ اعلام کرد که بازار با عرضه بیش از حد به نظر می رسد و قیمت ها می تواند در سال 2025 به طور متوسط 60 دلار در هر بشکه باشد، مگر اینکه اوپک پلاس کاهش بیشتری پیدا کند.

برنت – که در هفته گذشته تقریباً 10 درصد سقوط کرد – در روز دوشنبه نزدیک به 72 دلار در هر بشکه معامله شد و تاجر عمده کالایی گروه ترافیگورا در یک کنفرانس صنعتی در سنگاپور گفت که قیمت قرار است در آینده نزدیک به 60 دلار کاهش یابد.

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط