رسانه تخصصی روابط بین الملل

شش پیام مهم نماز نصر

Diplomacyplus.ir/?p=11390
رهبر انقلاب یک خطبه خود را به زبان عربی قرائت کردند و این باعث شد تا که ایشان بدون واسطه با مردم جهان عرب و اسلام صحبت کنند.

سه روز پس از حمله بزرگ موشکی ایران علیه اهدافی در عمق اسرائیل، آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در مراسم نمازجمعه تهران و ایراد خطبه به تحولات منطقه اشاره فرمودند و پیام‌های مهمی را از ایران به جهان و بویژه ملت‌های مسلمان اعلام کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، خطبه دوم نماز جمعه را به زبان عربی قرائت کردند. ایشان در این خطبه تاکید کردند که طوفان اقصیٰ و مقاومت یک‌ساله‌ی غزه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اول ولادت نحسش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

در عین حال، خطبه‌های مقام رهبری پیام‌های مهمی را به همراه داشت:

اول: گفتگوی بی واسطه با مردم جهان عرب: رهبر انقلاب یک خطبه خود را به زبان عربی قرائت کردند و این باعث شد تا که ایشان بدون واسطه با مردم جهان عرب و اسلام صحبت کنند. ًایشان در سخنرانی خودشان به صورت صریح و آشکارا به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تحولات اخیر و مسائل پیش رو پرداختند و بر این موضوع تاکید کردند که اگر لازم باشد باز هم  ایران قاطعانه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد و در این ارتباط شتاب زده عمل نمی‌کند و در عین حال تعلل نیز نخواهد داشت.

دوم: سیاست نه تعلل و نه تعجیل: یکی از نکاتی که رهبر انقلاب به آن اشاره داشتند این است که ما در انجام وظیفه خود نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده عمل می‌کنیم بلکه منطقی و درست به وظیفه خود می‌پردازیم، این به معنای آن است که ما نه افراط می‌کنیم و نه تفریط بلکه بنابر روایت خیرالامور اوسطها عمل می‌کنیم. با توجه به تاخیر پیش آمده در پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی و به خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، برخی سوء برداشت‌ها از تعلل پیش آمده از سوی تهران در داخل کشور در جهان اسلام و در محور مقاومت به وجود آمد و برخی فرض بر این گرفتند که ایران نسبت به مقاومت بی‌توجه شده یا از پاسخ به رژیم صهیونیستی می‌ترسد. ایران با انجام عملیات وعده صادق ۲ نشان داد که نه تنها ابایی از پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی ندارد بلکه منطقی، حساب شده و بدون هیچگونه شتاب زدگی به وظیفه خود در حمایت از گروه‌های مقاومت عمل کرده و خواهد کرد.

سوم: پیام به مخاطب ویژه جهان اسلام: رهبر معظم انقلاب پیام خود را خطاب به جهان اسلام آغاز کردند و در عین حال گفتند: مخاطب این خطبه همه‌ی دنیای اسلام است، ولی ملّت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است.

چهارم: مقاومت توانسته صهیونیست را به عقب براند: آیت الله خامنه‌ای همچنین در پیام عربی خود به دستاوردهای مقاومت فلسطین و لبنان در جریان طوفان الاقصی پرداختند و متذکر شدند که طوفان اقصیٰ و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سالهای اوّل ولادت نحسش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

پنجم: صهیونیست‌ها نمی توانند برحماس و حزب الله پیروز شوند: رهبر معظم انقلاب همچنین بر این موضوع تاکید کردند که رژیم صهیونیستی قادر به پیروزی بر حزب الله و حماس نیست، چون به گفته ایشان اکنون یک سال است که دشمن با هزینه‌کرد چندین میلیارد دلار در غزّه و لبنان و با کمک همه‌جانبه‌ی آمریکا و چند دولت غربی دیگر در رویارویی با چند هزار مرد مبارز و مجاهد فی‌سبیل‌الله که محصور و ممنوع از هر گونه کمک از خارجند، شکست خورده و تنها هنرشان بمباران خانه‌ها و مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز جمعیّتی غیر مسلّحین بوده است! امروز بتدریج خود باند جنایتکار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده‌اند که بر حماس و حزب‌الله هرگز پیروز نخواهند شد.

ششم: چرایی و نتیجه عملیات‌های ترور دشمن صهیونیستی: حضرت آیت الله خامنه‌ای، همچنین به علت  روی آوردن دشمن صهیونیستی به اقدامات تروریستی اشاره کردند و در این ارتباط گفتند که دشمن پلید و زبون چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمانهای مجاهد فی‌سبیل‌الله صدمه‌ی جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین را نشانه‌ی پیروزی خود قلمداد می‌کند. نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه‌ی مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه‌ی محاصره‌ی گرگ خون‌آشام، و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنه‌ی وجود است، ان‌شاءالله./ پایگاه تحلیلی الوقت

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط