رسانه تخصصی روابط بین الملل

مخازن نفت بیش از 3 درصد به پایین ترین سطح از سال 2021 به دلیل تقاضای ضعیف رسیده است

Diplomacyplus.ir/?p=11330
پس از اینکه اوپک پیش بینی رشد تقاضای خود را در سال های 2024 و 2025 کاهش داد، نفت روز سه شنبه روند نزولی خود را از سر گرفت و بیش از 3 درصد کاهش یافت.

 

روز سه شنبه، وست تگزاس اینترمدیت ( CL=F ) تقریباً 4 درصد کاهش یافت و به 65.75 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت برنت ( BZ=F ) نیز بیش از 3 درصد کاهش یافت و به 69.19 دلار در هر بشکه بسته شد که پایین ترین سطح از دسامبر 2021 است.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که انتظار دارد رشد تقاضای نفت در سال 2024 حدود 2.0 میلیون بشکه در روز افزایش یابد که 80 هزار بشکه کمتر از برآورد قبلی خود است. اتحاد نفتی همچنین پیش بینی رشد سال 2025 خود را اندکی کاهش داد.
کشور در بحبوحه بحران مسکن با بادهای معکوس اقتصادی روبرو بوده است . همچنین به‌طور فزاینده‌ای به گاز طبیعی روی آورده است که ارزان‌تر است و از نفت پاک‌تر است، به عنوان بخشی از انتقال انرژی.

در این گزارش آمده است: «تقاضای دیزل به دلیل فعالیت ضعیف تولید، ساخت و ساز و حمل و نقل و همچنین نفوذ کامیون‌های LNG [گاز طبیعی مایع] کاهش یافت و تقاضا برای گازوئیل حمل‌ونقل را تضعیف کرد.»

با وجود تجدید نظر، انتظارات اتحادیه نفتی همچنان بالاتر از برآوردهای دیگر صنعت است.

اندی لیپو، رئیس Lipow Oil Associates روز سه شنبه به یاهو فایننس گفت: “اوپک پلاس با پیش بینی های رشد تقاضای خود که تقریباً دو برابر تخمین های EIA یا IEA است، بسیار خوش بین بوده است.”

وی افزود: «تجدیدنظر در پیش‌بینی‌های رشد آنها صرفاً تأیید پویایی عرضه/تقاضای فعلی است.

تحلیلگران وال استریت نسبت به نفت خام تیره‌تر شده‌اند و تا حدودی به دلیل تقاضای ضعیف چین، هدف قیمتی خود را برای این کالا کاهش داده‌اند .

افزایش علائم شکاف اقتصادی در ایالات متحده و اروپا، جایی که فصل رانندگی تابستانی رو به پایان است، بر قیمت ها نیز تأثیر گذاشته است.

هفته گذشته اوپک پلاس لغو برخی از کاهش تولید داوطلبانه خود را که در ابتدا برای اکتبر برنامه ریزی شده بود، به تعویق انداخت.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در چشم انداز ماهانه خود گفت که پیش بینی می کند نفت برنت بالاتر رود زیرا کاهش تولید اوپک پلاس به این معنی است که نفت کمتری نسبت به مصرف در جهان تولید می شود.

در این گزارش آمده است : انتظار داریم قیمت نفت خام برنت در سه ماهه چهارم سال 24 به طور متوسط 82 دلار در هر بشکه و در سال 2025 به طور متوسط 84 دلار در هر بشکه باشد .

رکود نفت به کاهش شدید قیمت گاز در ایالات متحده نیز کمک کرده است، به طوری که حداقل یک تحلیلگر پیش بینی کرده است که میانگین ملی تا پایان سال یا زودتر به 3 دلار کاهش می یابد.

روز دوشنبه، معامله گران در حال ارزیابی تاثیر احتمالی طوفان استوایی فرانسین به سمت تگزاس و لوئیزیانا بر قیمت نفت و گاز بودند.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط