رسانه تخصصی روابط بین الملل

رویترز:

با توجه به توقف توازن صادرات لیبی که انتظار می رود عرضه اوپک پلاس افزایش یابد، قیمت نفت افزایش یافت

Diplomacyplus.ir/?p=11317
همزمان با توقف صادرات نفت لیبی و کاهش نگرانی ها در مورد افزایش تولید اوپک پلاس از اکتبر، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت و مقداری از ضررهای اواخر هفته گذشته را جبران کرد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده با 49 سنت یا 0.7 درصد افزایش به 74.04 دلار در 1924 GMT رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با 59 سنت یا 0.8 درصد افزایش به 77.52 دلار در هر بشکه رسید. حجم معاملات کم بود زیرا دوشنبه یک تعطیل رسمی در بازار ایالات متحده بود.

 

در روز جمعه برنت و WTI به ترتیب 1.4 و 3.1 درصد کاهش یافتند.

شش مهندس به رویترز گفتند که صادرات نفت در بنادر عمده لیبی در روز دوشنبه متوقف شد و تولید در سراسر این کشور کاهش یافت، که همچنان به بن بست بین جناح های سیاسی رقیب بر سر کنترل بانک مرکزی و درآمد نفت ادامه می دهد.

شرکت ملی نفت این کشور نیز از دوم سپتامبر در میدان نفتی El Feel فورس ماژور را اعلام کرد.

«اختلالات کنونی در تولید نفت لیبی می‌تواند فضایی را برای افزایش عرضه از سوی اوپک پلاس فراهم کند. اما این نوسانات در چند سال گذشته کاملاً عادی شده است، به این معنی که هرگونه قطعی احتمالاً کوتاه مدت خواهد بود. بیارن شیلدروپ، تحلیلگر ارشد کالا در SEB، گفت: با جریان اخباری که نشان می دهد سیگنال هایی برای شروع مجدد تولید داده شده است.

شرکت نفت خلیج عربی لیبی تولید روزانه حدود 120 هزار بشکه (بشکه در روز) را برای تغذیه یک نیروگاه در بندر حریگا از سر گرفت.

شش منبع از این گروه تولیدکننده به رویترز گفتند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش که با هم به نام اوپک پلاس شناخته می‌شوند، قرار است از ماه اکتبر به افزایش تولید نفت خود ادامه دهند.

هشت عضو اوپک پلاس قرار است در ماه اکتبر تولید خود را به میزان 180 هزار بشکه در روز افزایش دهند، به عنوان بخشی از طرحی برای کاهش آخرین کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه در روز در حالی که سایر کاهش ها را تا پایان سال 2025 حفظ می کنند.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز گفت: اخبار افزایش تولید به کاهش قیمت نفت در هفته گذشته کمک کرد، اما مقیاس فروش بیش از حد بود.

فلین گفت: «بازار به میزان عرضه بیش از حد واکنش نشان داد و اکنون به نظر می رسد که بازار این گزارش را در چشم انداز قرار داده است.

با این حال، برنت و WTI برای دو ماه متوالی ضرر کرده اند زیرا نگرانی های تقاضای ایالات متحده و چین بر اختلالات اخیر در لیبی و خطر عرضه مربوط به درگیری در خاورمیانه غلبه کرده است.

بدبینی بیشتر در مورد رشد تقاضای چین پس از بررسی رسمی در روز شنبه ظاهر شد که فعالیت های تولیدی در ماه اوت به پایین ترین حد در شش ماه گذشته سقوط کرد زیرا قیمت درب کارخانه ها کاهش یافت و مالکان برای سفارشات تلاش کردند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط