رسانه تخصصی روابط بین الملل

آیا رئیس جمهور می تواند فرکینگ را ممنوع کند؟ / کارشناسان ادعاهای نفت و گاز هریس و ترامپ را بررسی می کنند

Diplomacyplus.ir/?p=11341
استقلال انرژی در جریان مناظره کاندیداها در پنسیلوانیا مورد توجه قرار گرفت. آیا رئیس جمهور می تواند فرکینگ را ممنوع کند؟ بررسی حقایق هریس، ادعاهای نفت و گاز ترامپ پس از مناظره ریاست جمهوری ABC News در ماه سپتامبر، کارشناسان گفتند که مکالمه کامالا هریس و دونالد ترامپ در مورد فرکینگ از هر دو طرف گمراه کننده بود.

هنگامی که کامالا هریس و دونالد ترامپ این هفته در صحنه مناظره ای بی سی نیوز با یکدیگر ملاقات کردند، معاون رئیس جمهور تغییر موضع انرژی خود را تکرار کرد و گفت که در صورت انتخاب شدن، “ممنوعیت فرکینگ” را اعمال نخواهد کرد.

این مناظره در مرکز ملی قانون اساسی فیلادلفیا برگزار شد. پنسیلوانیا یک ایالت نوسانی کلیدی در رقابت با دومین اقتصاد نفت و گاز در این کشور است.

هریس عصر سه شنبه گفت: “بیایید در مورد فرکینگ صحبت کنیم زیرا ما اینجا در پنسیلوانیا هستیم.”(سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات ریاست جمهوری کامالا هریس و رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری دونالد ترامپ در جریان مناظره ریاست جمهوری ABC News در فیلادلفیا، در 10 سپتامبر 2024 صحبت می کنند.

هریس متعهد شد علیرغم ابراز حمایت از اقدامات ضد حفاری در تالار شهر بحران آب و هوا در سال 2019 ، در اولین مبارزات انتخاباتی خود برای کاخ سفید، ممنوعیت ملی فرکینگ را اعمال نخواهد کرد.

 

با این حال، زمانی که او به رئیس جمهور جو بایدن پیوست، از این موضع دور شد و به تصویب لایحه مهم زیرساختی دولت در سال 2022 کمک کرد – که هم در تولید نفت داخلی و هم در راه حل های انرژی سبز سرمایه گذاری می کند.

هریس روز سه شنبه گفت: “من فرکینگ را ممنوع نخواهم کرد. من به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده، فرکینگ را ممنوع نکرده ام. و در واقع، من رای قطعی در مورد قانون کاهش تورم بودم که اجاره نامه های جدیدی را برای فرکینگ باز کرد.”

کارشناسان انرژی پس از این مناظره به ABC News گفتند که مکالمه هریس و ترامپ در مورد فرکینگ در هر دو طرف راهرو گمراه کننده بود و گفتند که رئیس جمهور کنترل کمتری بر فرکینگ نسبت به آنچه که عموما تصور می شود دارد.

تیم تارپلی، رئیس شورای نیروی کار انرژی و فناوری، به ABC News گفت: «در بحث دیشب، زمانی که ما در مورد فرکینگ صحبت می‌کنیم، من از هر دو طرف سردرگمی شنیدم.

تارپلی افزود: «هر دو نامزد این به اصطلاح ممنوعیت فرکینگ را برای یکدیگر مطرح می‌کردند، اما شفافیت زیادی در مورد اینکه واقعاً در مورد چه چیزی صحبت می‌کردند و اینکه در عمل چگونه عمل می‌کرد، وجود نداشت.

کمپین های هریس و ترامپ بلافاصله به درخواست های ABC News برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

 

فرکینگ چیست؟

به گفته سازمان زمین شناسی ایالات متحده، شکست هیدرولیک، که معمولا به عنوان شکستگی شناخته می شود، یک تکنیک استخراج است که برای بازیابی نفت و گاز از سنگ های شیل استفاده می شود .

تولیدکنندگان در زمین حفاری می کنند و مخلوطی پرفشار از آب، ماسه و مواد شیمیایی را به لایه های سنگ شیل هدایت می کنند تا گاز درون آن آزاد شود.

بر اساس گزارش وزارت انرژی ایالات متحده، فرکینگ بخش عمده تولید نفت و گاز داخلی آمریکا را به خود اختصاص می دهد، به طوری که 95 درصد از چاه های جدید به صورت هیدرولیکی شکسته شده اند، که دو سوم کل بازار گاز ایالات متحده و حدود نیمی از تولید نفت خام ایالات متحده را تشکیل می دهد .

 

آیا می توان آن را ممنوع کرد؟

در صحنه مناظره، ترامپ به دنبال موضع انرژی هریس رفت و گفت: “او هرگز اجازه نخواهد داد که فرکینگ در پنسیلوانیا انجام شود. اگر او در انتخابات پیروز شود، فرکینگ در پنسیلوانیا در روز اول پایان خواهد یافت.”

این تصور که یک رئیس جمهور می تواند همه فرکینگ ها را در آمریکا ممنوع کند گمراه کننده است و در نهایت کنگره در مورد چنین اقداماتی حرف آخر را می زند.

علاوه بر این، چاه‌های فرکینگ در ایالات متحده عمدتاً در زمین‌های خصوصی هستند و اجاره زمین فدرال تنها 24 درصد از کل چاه‌ها را تشکیل می‌دهد. به گفته تارپلی و مؤسسه آمریکن پترولیوم، صلاحیت رئیس جمهور در مورد ممنوعیت فرکینگ فقط برای زمین های فدرال به حساب می آید .

“وقتی در اجاره نامه ها وارد این رفت و برگشت می شویم، بسیار مهم است که بدانیم این تنها 24 درصد از کل تولید است، بیشتر تولیدات در زمین های خصوصی. بنابراین فکر می کنم، فکر می کنم این واقعیت ها مهم است که اشاره کنیم تارپلی گفت، همانطور که ما این بحث را داریم.

در حالی که ترامپ برنامه انرژی خود را در طول مناظره سه‌شنبه ارائه نکرد، رئیس‌جمهور سابق درباره تصویب افزایش اجاره‌های فرکینگ در زمین‌های فدرال و احیای طرح‌ها برای خط لوله نفتی بحث‌برانگیز کیستون XL که بایدن پس از روی کار آمدن آن را لغو کرد، صحبت کرد .

 

چرا این موضوع در پنسیلوانیا مهم است؟

پنسیلوانیا در بالای شیل مارسلوس قرار دارد، سازندهای صخره ای که حدود دو سوم ایالت را پوشانده است. شیل عظیم تولیدکننده نفت به بخش هایی از نیویورک، اوهایو، ویرجینیای غربی، مریلند، کنتاکی و ویرجینیا نیز کشیده شده است.

طبق گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، تا آوریل 2024، شیل مارسلوس حاوی حدود 120 میلیون بشکه نفت بود .

دیوید کالاهان، رئیس ائتلاف مارسلوس شیل (MSC)، به ABC News گفت: “صنعت گاز طبیعی برای پنسیلوانیا بسیار مهم است.”

 

 

بر اساس داده‌های کالاهان و MSC که در سال 2022 با ABC News به اشتراک گذاشته شده است، پنسیلوانیا با 11000 حلقه چاه در این ایالت، 18 درصد از کل تولید گاز طبیعی ایالات متحده و 32 درصد از تولید گاز شیل ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

 

به گفته MSC، در همان سال، این صنعت بیش از 41 میلیارد دلار در فعالیت اقتصادی مشارکت داشت که تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالت را نزدیک به 25 میلیارد دلار افزایش داد.

صنعت نفت و گاز نیز برای بخش بزرگی از نیروی کار ایالت برابر است. بر اساس گزارش MSC، در سال 2022، این صنعت از 123000 شغل با میانگین دستمزد 97000 دلار پشتیبانی کرد.

 

آیا فرکینگ هرگز انرژی ایالات متحده را مستقل خواهد کرد؟

به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، ایالات متحده همچنان به تولید و صادرات بیشترین نفت خام از هر کشوری در هر زمان ادامه می دهد .

به گفته این آژانس، در دولت بایدن هریس، میانگین تولید نفت خام در سال 2023 به 12.9 میلیون بشکه در روز رسید که رکورد قبلی 12.3 میلیون بشکه ای آمریکا و جهانی را که در سال 2019 تحت رهبری ترامپ ثبت شده بود، شکست.

 

هریس این رونق را در طول مناظره تبلیغ کرد و در عین حال سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در منابع متنوع انرژی به منظور کاهش اتکا به نفت خارجی تشویق کرد.

هریس گفت: «ما بیشترین افزایش تولید نفت داخلی را در تاریخ داشته‌ایم، زیرا رویکردی تشخیص می‌دهد که نمی‌توانیم بیش از حد به نفت خارجی تکیه کنیم.»

کارشناسان می گویند، با این حال، استقلال انرژی آنقدرها که تصور می شود قطع و خشک نیست، با توجه به اینکه بازار جهانی نفت عمیقاً در نیازهای تولید و قابلیت های پالایشی گنجانده شده است.

تارپلی گفت: «حتی در سناریویی که در آمریکا به اندازه کافی نفت و گاز تولید می‌کردیم تا کاملاً خودکفا باشیم، لزوماً ظرفیت پالایشی نداریم».

به گفته تارپلی، بسیاری از پالایشگاه‌های آمریکایی عمدتاً قبل از رونق فرکینگ در این کشور در 20 سال گذشته ساخته شده‌اند، که به این معنی است که زیرساخت‌ها برای پردازش نفت خام سنگین‌تر، عمدتاً از روسیه و خاورمیانه، طراحی شده‌اند.

 

او می‌گوید که استقلال انرژی در ته چاه فراکینگ آمریکا یافت نمی‌شود، زیرا «آن دارایی‌های پالایشی را نمی‌توان به راحتی برای برداشت نفت خام ایالات متحده بازسازی کرد.»

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط