رسانه تخصصی روابط بین الملل

آیا حزب‌الله به جنگ علیه اسرائیل خواهد پیوست؟

Diplomacyplus.ir/?p=9717
نشریه «فارن پالیسی» در مقاله تازه خود ضمن اشاره به حمله حماس به دولت یهود،‌به بررسی این سوال پرداخت که آیا حزب‌الله به جنگ علیه اسرائیل خواهد پیوست؟

به‌گزارش مرکزمطالعات سورین، نشریه فارن پالیسی در مقاله تازه خود به‌قمل «دانیل بایمن» نوشت: در حالی که حماس موشک‌هایی را از پایگاه خود در غزه شلیک می‌کند و جنگنده‌هایش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را ویران می‌کنند.

دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با یک درگیری بالقوه دیگر در مرز شمالی خود با دشمنی بسیار مهیب‌تر روبرو می‌شود؛

حزب‌الله لبنان. روز یکشنبه، یک روز پس از حمله حماس به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، این گروه لبنانی برای نمایش «همبستگی»، موشک‌ها و توپخانه‌ها را به سمت بلندی‌های جولان تحت کنترل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شلیک کرد و اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، در پاسخ، به یک پست حزب‌الله در لبنان حمله کرد.

حزب‌الله یک گروه شبهه‌نظامی بسیار ماهر است و مدت‌هاست که به‌دنبال حمایت از آرمان فلسطین است.

با این حال، پیوستن کامل به مناقشه و گشودن جبهه دوم در جنگ علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، خطر بزرگی برای حزب‌الله خواهد بود.

ممکن است به‌سادگی ترجیح دهد که فلسطینی‌ها را ببیند که می‌جنگند و می‌میرند، در حالی که حملات محدود و نمادین انجام ‌دهند تا آن‌ها را از دور تشویق کنند.

حزب‌الله از زمان پیدایشش ثابت کرده است که سرسخت‌ترین دشمن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است.

حزب‌الله در ابتدا برای بیرون راندن اسرائیل از لبنان جنگید و در نهایت در سال ۲۰۰۰ موفق شد. در این درگیری، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دست‌کم ۱۵۷ کشته در عملیات‌های نظامی خود متحمل شد.

حزب‌الله افراد بیشتری را از دست داد، اما جنگ را به‌عنوان یک پیروزی اعلام کرد و اسرائیلی‌ها نیز موافقت کردند.

حزب‌الله همچنین به طیف وسیعی از موشک‌های کروز و موشک‌های زمین به هوا دست یافته است که هردوی آن‌ها هرگونه عملیات را برای اسرائیل پیچیده می‌کنند.

حزب‌الله بسیار مهیب‌تر از حماس است و می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

حماس در نوار باریکی از زمین در غزه محدود است و نیروهای مسلح آن موفقیت چندانی در برابر اسرائیل نداشته‌اند؛

اما در یک درگیری همه‌جانبه با اسرائیل (رژیم صهیونیستی)توسط حزب‌الله، ممکن است با تروریسم بین‌المللی حزب‌الله نسبت به اهداف اسرائیل در سراسر جهان مواجه شوند.

در نهایت حزب‌الله می‌داند جنگ با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کشور را بیشتر ویران خواهد کرد؛ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) امروز هیچ روحیه‌ای برای بخشش یا ظرافت در برخورد با تهدیدات گروه‌هایی مانند حزب‌الله ندارد.

به نظر می‌رسد حملات حزب‌الله تاکنون نیز تلاشی برای نشان دادن همبستگی با حماس و در عین حال اجتناب از پاسخ سخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی)باشد. این نشان می‌دهد حزب‌الله به‌دنبال جنگی همه‌جانبه نیست.

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط